درباره ما

ذره بین یک مجموعه آموزشی و محصولی دانش بنیان از شرکت دانش پژوهان تریتا مستقر در مرکز رشد فناوری های نوین دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد که به منظور گردآوری تجارب ذی قیمت اساتید و دانش پژوهان کشور در خصوص آموزش های حوزه سلامت، با مخاطب خاص و عام، طراحی و راه اندازی شده است. 

هدف اصلی اعضای هیئت تحریریه این مجموعه فراهم آوری فرصت های برابر آموزشی برای تمامی فراگیران  به منظور رشد کمی و کیفی دانش های  سلامت محور می باشد. 

زمینه های فعالیت این مجموعه شامل تولید و انتشار محتوای با کیفیت و همتراز داوری شده آموزشی در خصوص پژوهش و سلامت، فناوری و سلامت، دارو و صنعت، تغذیه و سلامت، ورزش و سلامت , ...  میباشد. 

این مجموعه حساسیت ویژه ای را برای انتخاب افراد تولید کننده محتوی و رعایت مرجعیت علمی آنها لحاظ نموده و محتوی تولید شده توسط داوران همتراز مورد ممیزی علمی و کیفی قرار خواهند گرفت. همچنین در بحث تولید محتوی تلاش در جهت کیفیت فنی مطلوب (صوتی و تصویری) لحاظ خواهد گردید.

مطالب در قالب فایل های صوتی و تصویری، نرم افزارهای چند رسانه ای، تصویر برداری از کلاس آموزشی، موشن گرافیک، اسکرین رکورد و غیره ارائه می گردند. 

این مجموعه تمام تلاش خود را در جهت حفظ حقوق تولید کننده گان محتوا، از طریق پرداخت حق تالیف، مشارکت در حق انتشار و سایر شکل های دیگر به کار بسته است. امید که این تلاش ها گامی در جهت تعمیق و کیفی سازی هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناوری این مرز و بوم باشد.

دیباچه:

لزوم آموزش به عنوان ابزاری برای همتاپروری و بهبود کمی و کیفی سیستم ها بر هیچکس پوشیده نیست. حوزه سلامت نیز از این امر مستثنا نبوده و شاید به واسطه سرعت تغییرات، این حوزه بیشتر از سایر حوزه ها نیاز به آموزش مداوم و به روزرسانی را در خود احساس نماید.

ابزارهای متفاوتی برای نیل به هدف مذکور متصور هستند و تلاش های زیادی در این جهت توسط اساتید مبرز و ساعی این مرزوبوم صورت گرفته است اما بیشتر آموزش های حوزه سلامت با مخاطب عام به صورت غیر متمرکز، گذرا و با مخاطب اندک بوده اند. به این موارد باید در دسترس بودن این آموزش ها به صورت تمام وقت و بدون محدودیت جغرافیایی را نیز اضافه نمود.

با پیدایش اینترنت و امکان انتشار اطلاعات به صورت بر خط، حوزه آموزش با دگرگونی ها شگرفی مواجه گردید و امروز ه آموزش مجازی بر بستر اینترنت با درنوردیدن مرزهای سیاسی و جغرافیایی زمینه فرصت های برابر آموزشی را برای همگان در سراسر دنیا فراهم آورده است.

در حوزه سلامت در حال حاضر مجموعه متمرکز و سازمان یافته ای برای دسترسی به محتوی قابل اعتنای آموزشی وجود ندارد و لذا هیئت تحریریه مجموعه آموزشی ذره بین با درک این موضوع و جهت پاسخگویی به درخواست مکرر اعضاء هیئت علمی و سایر فراگیران جهت تشکیل کارگاه های آموزشی در حوزه پژوهش اقدام به راه اندازی سامانه آموزش مجازی پژوهش نموده است.

از ویژگی های این سامانه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-    استفاده از بهترین نرم افزار مدیریت یادگیری موجود

2-    امکان برگزاری کنفرانس های مجازی

3-    امکان ایجاد تالار گفتگو

4-    امکان برگزاری آزمون و دریافت گواهی به صورت الکترونیکی

5-    امکان دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته به محتوی آموزشی

6-    ایجاد فرصت برابر آموزشی برای فراگیران دانشگاهی و غیردانشگاهی

7-    امکان اتصال به سامانه آموزش مداوم

8-    صرفه جویی چشم گیر در وقت و هزینه فراگیران

9-امکان ارائه خدمت به تعداد نامحدود فراگیر و به صورت همزمان

10-امکان گزارش گیری و ...



آخرین تغییر: شنبه، 11 آبان 1398، 12:50 عصر